افزایش سرعت و استفاده بهینه از اینترنت

مودم پر سرعت همراه 3G



مهم‌ترین عوامل افزایش سرعت و کیفیت و استفاده بهینه از اینترنت به قرار زیر است. در این مقاله بیشتر به عوامل موثر در سمت کاربران پرداخته می‌شود؛ زیرا تغییر دیگر عوامل از توان آنها خارج است.

  • انتخاب نوع سرویس مناسب با توجه به نیازها
  • استفاده از سرویس شرکت‌هایی که دارای کیفیت بهتر با قیمت مناسب می‌باشند.
  • استفاده از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مرتبط که کیفیت بهتری را ارائه می‌دهند.
  • انجام تنظیمات درست سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مرتبط 
  • دریافت اطلاعات و آموزش کافی در زمینه کاربری رایانه و اینترنت

اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب

** انتخاب نوع سرویس مناسب

سرویس‌ها و راه‌های مختلف اتصال به اینترنت با یکدیگر تفاوت‌های زیادی از لحاظ هزینه و رفع نیازها دارند ؛ در نتیجه انتخاب آنها باید با توجه به نیازها و همچنین هزینه‌تمام شده برای اینکار صورت گیرد. مطمئناً نیازهای شخصی که در  خانه کارش در اینترنت فقط چت کردن یا بازدید سایت‌های خاصی می‌باشد با شخص یا شرکتی که به فعالیت تجاری اشتغال دارد و اینترنت وسیله کارش می‌باشد، خیلی تفاوت وجود دارد. برای شخص اول داشتن یک رایانه و اتصال دایل آپ کافی است ولی برای دومی  نیاز به اتصال پرسرعت و بعضی سرویس‌های خاص مانند vpn ممکن است اجتناب ناپذیر باشد. ولی به خاطر فرسودگی و قدیمی بودن تجهیزات مخابراتی، زیرساخت‌ها و عدم وجود نظارت دقیق، همان شخص اول هم ممکن است نتواند نیاز خود را کامل برطرف کند و مجبور به استفاده از سرویس‌های گران‌تر شود. با این حال اگر همان شخص اول مدت زمان زیادی را به به صورت روزانه مشغول به استفاده از اینترنت باشد، در صورت استفاده از adsl‌ به جای  dial-up هزینه بسیار کمتری را پرداخت خواهد کرد. زیرا این شخی با توجه به نوع فعالیتی که در اینترنت انجام می‌دهد چنانچه از adsl حتی به صورت شبانه‌روی استفاده کند، هزینه ثابتی خواهد داشت ولی در صورت استفاده از دایل آپ مجبور به پرداخت هزینه‌چند برابر می‌شود .از طرفی اگر همان شخص اول استفاده از اینترنت برایش حیاتی ولی مدت زمانی کوتاهی باشد و اتصال دایل آپ جوابگوی نیازش باشد،‌می‌تواند با تغییر در عوامل تاثیرگذار در کیفیت وسرعت، با دریافت کیفیتی بهتر هزینه را نیز کمتر کند.

در ادامه به بحث  در مورد سایر عوامل در کنار یکدیگر پرداخته می‌شود.

میزان سرعت اینترنت بیش از هر عاملی به نوع سرویس و اتصال (dialup، ADSL، ...) ،  کیفیت خطوط ارتباطی و تجهیزات مخابرات و ISP (شرکت فراهم کننده سرویس اینترنت( و میزان ترافیک شبکه شرکت فراهم کننده سرویس و نیز کیفیت ارائه دارد. سایر عوامل عبارتند از: تنظیمات سخت‌افزارها و نرم‌افزارهائی که در این مسئله تاثیرگذار هستند و به وسیله کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند و نیز میزان آشنائی و مهارت کاربران در استفاده از رایانه واینترنت.

در مورد اتصال شمارگیری (dialup) (که متاسفانه هنوز در کشور ما در حال استفاده است) باید گفت که این نوع اتصال اساساً کمترین سرعت و کیفیت را بین بقیه دارا می‌باشد و نباید انتظار داشت که بتوان سرعت و کیفیت آنرا به میزان زیادی بهبود بخشید. با این حال عواملی وجود دارند که می‌توانند به کیفیت دریافت سرویس را تا حدی بهتر کنند. از آنجا که معمولاً از این نوع سرویس کاربران غیرحرفه‌ای و تنها برای کارهای خاصی مانند چت کردن استفاده می‌کنند، -زیرا سرعت این نوع اتصال برای آنان کافی می‌باشد- در نتیجه از کارتهای ارزان قیمت که اختصاص به سرویس‌های کم کیفیت و سرعت پایین دارد، زیاد استفاده می‌شود. همین مسئله باعث افزایش  ترافیک شبکه این قبیل شرکت ها و در نتیجه افت شدید سرعت و کیفیت سرویس مخصوصاً در ساعات پرترافیک ( مثلاً ساعات اداری) می‌شود. بنابراین انتخاب  کارت اینترنت مناسب از این لحاظ دارای اهمیت می‌باشد. چون معمولاً از کارتهای ارزان قیمت خیلی بیشتر استفاده می‌شود و از طرفی کارت‌های گران قیمت بعضاً قیمت کاذب دارند، بهتر است در صورت عدم آشنائی با این شرکت‌ها از کارت‌هایی که قیمت متوسط دارند، استفاده شود. البته برای کسانی که از اینترنت به صورت مداوم استفاده می‌کنند، بهتر است تحقیق کنند تا بتوانند بهترین کارت را برای خرید و استفاده انتخاب کنند. ضمناً ممکن است در جائی کارت خاصی مناسب باشد، ولی در منطقه‌ای دیگر یا شهر دیگر کارت همان شرکت جزء کارت‌های کم کیفیت و کم سرعت باشد. کارت شرکت پارس آنلاین  و نیز سپنتا که خودم امتحان کردم دارای کیفیت وسرعت قابل قبول می‌باشند. به عنوان یک پیشنهاد بهتر است از اینترنت شبکه هوشمند استفاده کنید. معمولاً شماره اتصال آنها با 909 شروع می‌شود. ضمناً به خاطر رقابت بین شرکت‌های اینترنتی به کاربران این نوع سرویس‌ها جوایزی نیز به صورت نقدی یا استفاده رایگان اینترنت داده می‌شود. برای مثال شرکت سپنتا و شاتل از این دسته‌اند. (خودم از شرکت شاتل طی چند روز مداوم استفاده از شبکه هوشمند ربع سکه طلا جایزه گرفته‌ام.)

اتصال dial-up از نظر تئوری در بهترین حالت سرعت 56kbps (56 کیلو بیت بر ثانیه) را دارد، امکان دستیابی به چنین سرعتی به خیلی از عوامل و از همه مهم‌تر به سن و کیفیت خطوط ارتباطی مخابرات، ترافیک شبکه شرکت اینترنتی، کیفیت تجهیزات و فرسودگی آنها و غیره بستگی دارد. تغییراین عوامل از دست ما خارج است؛ ولی برای مثال با انتخاب کارت بهتر می‌توانیم کیفیت و سرعتی بهتری داشته باشیم.

ضمناً سرعت اتصالی که ویندوز در حال استفاده از اینترنت دایل ‌آپ نشان می‌دهد معمولاً غیر واقعی است! حتی خیلی موارد این سرعت بیشتر از 56kbps نشان داده می‌شود که دروغ محض است!. این کاری است که شرکت‌های اینترنت برای بالا نشان دادن سرعت اتصال می‌کنند و کاربرانی که این مسئله را نمی‌دانند فکر می کنند از اتصالی سریع استفاده می‌کنند. زیرا سرعت اینترنت در اتصال دایل آپ حتی در بهترین حالت نیز به 56kbps نمی‌رسد، مخصوصاً اینکه این سرعت مداوم باشد.

می‌توانید سرعت واقعی خود را با یک محاسبه ساده به دست آورید؛ این کار برای سایر انواع اتصال دیگر مانند ADSL و Wireless نیز قابل استفاده است. برای اینکار پس از اتمام دانلود یک فایل حجم فایل را  بر حسب کیلو بیت بر مدت زمان دانلود بر حسب ثانیه تقسیم کنید. مثلاً اگر یک فایل یک مگابایتی را در سه دقیق دانلود کنید، چون هر مگابایت 1024 کیلو بایت و هر کیلوبایت 8 کیلوبیت  است، پس حجم فایل دانلود شده برحسب بیت  ((1´1024´8=8192 می‌شود،  مدت زمان بر حسب ثانیه (3´60=180) می‌شود. پس سرعت اتصال برابرست با (8192¸180=45/511kbps)  .پس سرعت اتصال شما تقریباً 45/5 کیلوبیت بر ثانیه است، نه چیزی که ویندوز نشان می‌دهد.

  • استفاده از اینترنت در زمان کمتر بودن ترافیک،‌ سرعت و کیفیت بهتری را به دست می‌دهد.
  • اگر از دایل آپ استفاده می‌کنید، از کارت اینترنتی که کیفیت و سرعت بهتر آن را دیگران تجربه کرده‌اند، استفاده کنید.
  • سعی کنید از کارتی استفاده کنید که شرکت آن با شما فاصله کمتری داشته باشد! این موضوع مخصوصاً در مورد اتصال adsl‌ حائز اهمیت است  و هر چه به مرکز ارائه سرویس نزدیک‌تر باشیم کیفیت دریافت بهتر خواهد بود.
  • استفاده از کارت‌های ارزان قیمت به معنای اتصال به یک شبکه با ترافیک بالا و سرعت و کیفیت پایین است.
  • فرسودگی خطوط ارتباطی تلفن ، از عوامل کاهش سرعت و کیفیت است.
  • بعضی از وسائل برقی  و الکترونیک با ایجاد نویز در کنار خطوط تلفن باعث افت سرعت و کیفیت می‌شوند. این مسئله مخصوصاً در مورد اتصال adsl بیشتر اهمیت دارد.  بهتر است خطوط تلفن داخل ساختمان هر چه کمتر نزدیک به این وسایل باشد. در صورت امکان موقع استفاده از اینترنت وسایل برقی نزدیک خط خاموش شوند و حتی دو شاخه گوشی تلفن از پریز خارج شود.
  • انتخاب مودم مناسب. در زمان نوشته شدن این مقاله که کشور ما پر از قطعات و لوازم کامپیوتر ساخت چین شده، بهتر است برای خریدن مودم قدری تحقیق کنید.!

-    سعی کنید مودمی تهیه کنید که از استاندارد V.92 پشتیبانی کند. این امکان معمولاً روی پک محصول درج شده ولی برای اطمینان از اینکه واقعاً این طور است بهتر است از کسانی که مودم های مختلفی را امتحان کرده‌اند در این مورد سوال کنید.

-    از خرید مودم‌هایی که دارای گارانتی کننده معتبر در ایران نیستند خودداری کنید. این کار نه برای استفاده از خدمات گارانتی،‌ بلکه به خاطر اطمینان از کیفیت کالا پیشنهاد می‌شود. برای مثال محصولاتی که شرکت آواژنگ گارانتی کننده آنها می‌باشد اعم از مودم، مادربورد و حتی نرم‌افزار، محصولاتی قابل قبول و دارای کیفیت بالا می‌باشند. ضمناً این شرکت در مورد ارائه خدمات پس از فروش نیز به خوبی عمل می‌کند. از محصولات گارانتی شده به وسیله این شرکت می توان به محصولات گیگابایت (gigabyte) و همچنین آنتی ویروس کسپراسکی (kaspersky) – که آنتی ویروس مطرح دنیاست- اشاره کرد. خودم من از مودم intel   برای دایل آپ استفاده می‌کنم که کیفیت خوبی دارد. از دیگر مارک‌های معروف مودم می‌توان به usRobotic و Motorola و Dlinkاشاره کرد.

·              استفاده از ADSL به جای دایل آپ .

در صورتی که به صورت مداوم و مدت زمان زیاد از اینترنت استفاده می‌کنید و معمولاً این مدت استفاده محدود به یک مکان خاص می‌باشد، خیلی بهتر است که از adsl به جای dial-up استفاده کنید.  در این روش به خاطر بخاطر عدم اشغالی خط تلفن هزینه  استفاده از خط وجود ندارد، برعکس دایل آپ که علاوه بر هزینه استفاده از سرویس ملزم به پرداخت هزینه استفاده از خط نیز می‌باشید و این هزینه بر حسب مدت زمان برقراری اتصال محاسبه می‌شود. در adsl معمولاً هزینه ثابتی پرداخت می‌کنید، مگر اینکه میزان ترافیکی بیش از میزان تعیین شده به خود اختصاص داده باشید که هزینه آن با توجه به تعرفه‌های شرکت اینترنتی که در قرارداد مشخص شده، محاسبه می‌شود. در هر حال برای کاربرانی که دانلودهای کم حج دارند، استفاده از adsl‌ به جای دایل‌آپ خیلی به صرفه‌تراست. سرعت دریافت نیز تا چند مگابیت بر ثانیه قابل تغییر است!

** تنظیمات درست سخت‌افزار و نرم‌افزار در سمت کاربر

برای انجام تنظیمات درست سخت‌افزارهای دخیل در کیفیت به دفترچه راهنمای آن که معمولاً توسط سازنده ارائه می‌شود مراجعه کنید. این تنظیمات معمولاً به صورت تغییر پارامترهایی است که که از طریق نرم‌افزار همراه با قطعه ارائه می‌شود و بر حسب نوع سرویس دریافتی فرق می‌کند. ولی یه سری تنظیمات جزئی هم وجود دارد که از در محیط setup مادربورد و همچنین ویندوز انجام می‌گیرد و سرعت را بهبود می‌بخشد. برای مثال در تنظیماتی که در setup  بعضی از مادربوردها هست می‌توان سرعت پورت usb را تغییر داد؛ که این مسئله  در انتقال اطلاعات بین مودم‌ها و سایر قطعات جانبی که به usb وصل می‌شوند موثر است. البته اگر مودم مورد استفاده موم دایل آپ باشد این تغییرات تاثیری در افزایش سرعت اینترنت ندارد؛ چون سرعت دایل آپ نهایتا ً 56kbps می‌باشد و ولی در تنظیمات یاد شده سرعتی کمتر از این که باعث محدود شدن سرعت اینترنت شود وجود ندارد. با این حال جهت اطمینان می‌توان سرعت را در  تنظیمات usb ب روز حداکثر تنظیم کرد.

همچنین برای  بعضی از مودم‌ها  می‌توان پارامترهایی را به صورت نرم‌افزاری مشخص کرد. برای انجام این کار به دفترچه راهنمای مودم خود مراجعه کنید. ولی برای مثال نمونه‌ای از این پارامترها در اینجا گفته می‌شود، اگر مودم شما پشتیبانی کند این قابلیت را، در بهبود سرعت اینترنت موثر خواهد بود. این کار برای مودم دایل آپ است. ابتدا از طریق کنترل پنل یا راست کلیک روی آیکن my computer و کلیک properties پنجره system properties را باز کنید. کلیک سربرگ hardware و سپس device manager  و بعد از آن باز کردن زیر شاخه‌های . modems  بعد روی نام مودم دایل آپ خود دابل کلیک کنید. در پنجره ظاهر شده، به سربرگ  advanced رفته و در کادر پایین گزینه extra initialization commands ، عبارت AT&FX+MS=V34 را وارد کنید. سپس همه پنجره‌ها را با کلیک OK ببندید. سپس با باز کردن Network connection در کنترل پنل، بر روی آیک اتصال دایل آپ خود راست کلیک کرده properties را کلیک کنید. بعد روی دکمه configure در سربرگ general کلیک کنید. لیست جلو گزینه maximum port speed را باز کرده و گزینه آخر (921600) را انتخاب کنید. سپس پنجره‌ها را  با کلیک ok ببندید. اگر بعد از این کار به موفق نشدید به اینترنت متصل شوید یا موقع اتصال با پیغام خطا مواجه شدید، ابتدا مطمئن شوید که کارهای گفته شده را درست انجام داده‌اید، در صورتی که مشکل برطرف نشد تنظیمات انجام شده را به حالت قبل بازگردانید.

کاری دیگری که باید انجام دهید تنظیم پهنای باند استفاده شده است. انی تظیمات به صورت پیش فرض به 20 درصد تنظیم شده؛ یعنی شما به صورت پیش فرض از یک پنجم پهنای باند اتصالتان استفاده می‌کنید. برای حذف این محدویت دکمه start را باز کرده run را کلیک کنید. در کادر پنجره تایپ کنید: gpedit.msc  بعد در پنجره‌ای که باز می‌شود، با کلیک علامت + کنار گزینه administrative templates که در زیر شاخه computer configuration قرار دارد، زیر شاخه‌های آن را باز کنید. سپس زیر شاخه‌های network را باز کرده و بعد روی گزینه Qos packet scheduler کلیک کنید. بعد در سمت راست صفحه روی گزینه limit reservable bandwidth دابل کلیک کنید. در پنجره ظاهر شده  و در سربرگ setting گزینه enable را کلیک کرده و در کادر پایین عدد 20 را به صفر تغییر دهید! بعد پنجره را با کلیک ok  ببندید. حالا دوباره روی آیکن اتصال دایل آپ خود که با آن به اینترنت وصل می‌شوید راست کلیک کرده و properties  را  انتخاب و کلیک کنید. سپس به سربرگ networking  در پنجره ظاهر شده بروید و در وسط پنجره گزینه Qos packet schedulter را در صورتی که تیک نخورده، با کلیک روی آن تیک بزنید بعد پنجره را با کلیک ok ببندید.

کار بعدی تنظیمات چند پارامتر است که باید از طریق registry editor انجام بگیرد.  این کار بستگی نوع اتصال شما (دایل آپ،‌ Adsl، ... ) فرق می‌کند. اما نرم‌افزارهایی وجود دارند که می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند. نمونه‌ای از این برنامه‌ها tz connection booster است که شخصاً آن را امتحان کردم. این برنامه را می‌توانید به صورت رایگان از سایت سازنده آن به آدرس : www.trackzapper.com دانلود کنید. بعد از نصب کافی است آن را یک بار اجرا کرده و درپنجره آن روی گرینه set connection کلیک کنید. این کار با کلیک رو آیکون کنار آن انجام می‌شود. سپس از بین گزینه‌هایی که ظاهر می‌شود نوع اتصال خود را کلیک کنید. گزینه اول که به صورت پیش فرض تیک خورده است مربوط به دایل آپ می‌باشد. سپس با کلیک دکمه next تا آخر کار را دنبال کنید. سایر پارامترهای پیشرفته را که نشان داده می‌شود، به صورت پیش فرض خودشان رها کنید. در آخر برنامه پیغامی مبنی بر این که کار با موفقیت انجام شده و شما باید برای اعمال آنها کامپیوتر خود را راه اندازی مجدد کنید، نشان می‌دهد. پس کافی است این کار را انجام دهید تا از بتوانید از سرعت بالاتر اینترنت  استفاده کنید. تنظیماتی که به این صورت با این برنامه انجام شد، برای استفاده‌های عمومی از اینترنت است ؛ یعنی اتصال اینترنت شما برای استفاده‌های مختلف بهینه می‌شود. اگر شما مثلاً از اینترنت برای کار خاصی استفاده می‌کنید، مثلا بیشتر دانلود می‌کنید یا بیشتر به سایت‌ها سر می‌زنید می‌توانید سایر پارامترهای گفته شده که برنامه نشان می‌دهد طبق نیاز خود مقدار دهی کنید. درهر حال پس از پایان کار کامپیوتر خود را مجدداً راه‌اندازی کنید.

نکته: بسیاری از برنامه‌هایی که به عنوان بالا برنده سرعت اینترنت معرفی می‌شوند، برنامه جاسوسی و از این دست می‌باشند. اما این نرم‌افزار کوچک را شخصاً تست کرده‌ام.

همچنین انجام این کارها توصیه می‌شود:

-    امروزه اکثر نرم‌افزارها قابلیت به روزرسانی (update) دارند. این گونه برنامه‌ معمولاً به محض برقراری اتصال اینترنت شروع به تماس با سرور سازنده خود برای به روز رسانی و اعمال دیگر می‌کنند. پیشنهاد می‌شود چنانچه از اتصال کندی استفاده می‌کنید برای جلوگیری از کاهش سرعت، امکان به روز رسانی را غیر فعال کنید یا در صورت لزوم آن را از حالت اتوماتیک خارج کنید تا در زمان مورد نظر به روز رسانی را شخصاً انجام دهید. حتی پیشنهاد می‌شود قابلیت به روزرسانی خود ویندوز را غیر فعال کنید. چون ویندوزی که ما استفاده می‌کنیم معمولاً نسخه غیر اصل می‌باشد، بهتر است به روزرسانی نشود! شخصاً خودم مشاهده کردم که بعضاً با به روزرسانی آن، یه سری مشکلات جدید پیش می‌آید. از طرفی به دلیل ارزان بودن نرم‌افزارهای خارجی در بازار ما، می‌توان هر زمان نسخه جدید آن را دریافت و نصب نمود، که هزینه این کار خیلی کم‌تر از به روز کردن آنها از طریق اینترنت مخصوصاً با سرعت پایین اتصالات کند است. برای غیر فعال سازی به روزرسانی خودکار ویندوز اکس پی، روی آیکن mycomputer راست کلیک کرده، گزینه properties  را انتخاب و کلیک کنید. و با رفتن به سربرگ  automatic updates، گزینه آخر ( turn off automatic updates) را انتخاب و ok را کلیک کنید.

-        از مرورگرهای معروف برای بازدید سایت‌ها استفاده کنید. هر زمان ممکن است استفاده ازمرورگر خاصی بهتر باشد. در زمان نوشته شدن این مقاله، مرورگرهای firefox  و internet explorer7 (نسخه 7)  را پیشنهاد می‌کنم.

-    اگر سرعت اینترنت شما خیلی کند است، بهتر است تنظیمات مروگر خود را بهینه کنید. مثلا مرورگرها معمولاً برای نمایش محتویات مختلف صفحات وب شامل: صدا، عکس، فیلم، ... تنظیماتی را در اختیار می‌گذارند. اگر شما را سایت‌های خاصی سر و کار دارید که تنها نوشته‌های آنها مورد نظر است می‌توانید امکان نمایش عکس وفیلم را در مرورگر غیر فعال کنید. برای انجام این کار در internet explorer روی آیکن internet option در کنترل پنکل دابل کلیک کرده و در پنجره باز شده، تنظیمات مورد نظر خود را در سربرگ advanced در قسمت multimedia اعمال کنید. مثلا برداشتن تیک show pictures‌ باعث عدم نمایش عکس‌های در سایت می‌شود.

-    برای دانلود از برنامه‌های مدیریت دانلود استفاده کنید. این کار باعث افزایش سرعت دانلود می‌شود. از طرفی اگر حین دانلود اتصال شما قطع شود، یا مثلاً کامپیوتر شما به دلیل نوسان برق خاموش شده یا هنگ شود؛ البته به شرطی که سروری که مشغول دانلود از ان هستید قابلیت این کار را داشته و اجازه آن را بدهد. معمولاً اکثر سرورها اجازه این کار را می‌دهند.

می‌توانید لینک دانلود را در اختیار برنامه مدیریت دانلود قرار دهید و آنرا زمان‌بندی کنید، به صورتی که  در زمان خاصی خودش اتصال اینترنت را برقرار کرده و فایل یا فایل‌های مورد نظر شما را دانلود کند، بعد از آن اتصال را قطع کرده و حتی کامپیوتر را خاموش کند. نمونه‌ای از این برنامه‌ها، internet download manager است که نسخه قابل حمل ( portable) آن هم برای دانلود موجود است.

** دریافت اطلاعات و آموزش کافی برای استفاده از اینترنت و رایانه

برای انجام هر کاری به نحو احسن ، آموزش کافی و تجربه اجتناب‌ناپذیر است؛ حتی اگر ساده‌ترین کار باشد. در مورد اینترنت هم این موضوع حقیقت دارد. برای استفاده درست،‌ بهینه و مفید از اینترنت نیز لازم است قبل از آن یا حداقل به موازات استفاده از آن آموزش‌های لازم و مطالعه مداوم صورت گیرد تا این استفاده منجر به رفع نیاز و حصول نتیجه با پرداخت حداقل ممکن هزینه و زمان شود. برای این کار خود اینترنت بزرگ‌ترین منبع اطلاعاتی و آموزشی است.



 جهت دریافت مقاله به صورت pdf اینجا را کلیک کنید


محصولات پیشنهادی و مفید برای شما:




فروش ویژه مودم سیار اینترنت (3G Modem)

با اتصال این مودم به رایانه و لپ تاپ در همه جای ایران اینترنت همراه شماست !


اینترنت نامحدود با سرعت 2 تا 8 برابر دیال آپ ...

با استفاده از این مودم اینترنت را با خود حمل کنید! اینترنت نامحدود همیشه در جیب شما! اگر هنوز از اینترنت دیال آپ استفاده می کنید و از سرعت پایین و هزینه بالای آن ناراضی هستید. اگر Adsl منطقه شما را پوشش نمی دهد و یا از کیفیت سرویس Adsl خود نا راضی هستید. اگر می خواهید در همه جای ایران روی لپ تاپ خود اینترنت داشته باشید … این مودم را از دست ندهید!
یک سیم کارت ایرانسل یا همراه اول داخل این مودم قرار دهید و تنها با پرداخت ماهانه 10 هزار تومان اینترنت نا محدود با سرعت 2 تا 8 برابر دیال آپ روی کامپیوتر خود داشته باشید.
این مودم در سایر فروشگاه ها و بازار با قیمت بالای 150 هزار تومان عرضه می شود اما فروشگاه میهن استور در یک فروش استثنایی آن را با قیمت 97 هزار تومان و یک سال گارانتی تعویض عرضه میکند ...

» برای مشاهده توضیحات و تصاویر بیشتر این محصول اینجا را کلیک کنید ...

روش خرید: برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول مورد نظر را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

قیمت: 97000 تومان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد