کار با کامپیوتر از راه دور

این کار دو مرحله اصلی دارد:

·         ایجاد شبکه بین کامپیوتر مبداء و مقصد

·         استفاده از ابزار مناسب جهت دسترسی به منابع کامپیوتر مقصد.

ابتدا بین دو کامپیوتر که می توانند از لحاظ جغرافیائی بسیار دور هم باشند  ارتباط برقرار کرده و در واقع با آن دو تشکیل شبکه می دهیم. سپس با استفاده از ابزار مناسب اقدام به استفاده از منابع کامپیوتر را ه دور نمود.

برای این کار از طریق اینترنت نیز ابزارهایی وجود دارد. این ابزارها نرم افزارهایی هستند که می توان بوسیله آنها از راه دور به کامپیوتر مورد نظر دسترسی پیدا کرده و با آن کار کرد. نمونه ای از این نرم افزارها crossloop و pc anywhere می باشد.

در محیط  شبکه محلی نیز می توان از ابزارهای خود سیستم عامل استفاده نمود. برای مثال سیستم عامل ویندوز دارای ابزاری به نام  Remote desktop می باشد که می توان با آن به کامپیوتر مورد نظر دسترسی پیدا کرده و از راه دور با آن کار نمود ادامه مطلب ...

ارسال و دریافت ایمیل با گوشی تلفن همراه

در این مطلب به نحوه تنظیم گوشی همراه سونی اریکسون مدل k810 برای ارسال و دریافت ایمیل می پردازم.

در مورد سایر گوشی ها نیز این کار به شکل کم و بیش مشابهی انجام می شود.

با انجام این کار می توانید از طریق گوشی همراه خود با استفاده از سرویس های مختلف از جمله یاهو، جی میل، و حتی وبسایت شخصی یا سازمانی خود ایمیل ارسال و دریافت نماید.

برای این کار ابتدا باید سرویس GPRS را روی خط خود فعال کنید.

برای سیم کارت های ایرانسل این سرویس به صورت پیش فرض فعال می باشد. تنها کافیست یک اکانت (پروفایل) جهت دسترسی به اینترنت همراه روی گوشی خود تعریف کنید  یا می توانید با ارسال کد دستوری تنظیمات لازم را طی یک پیام کوتاه دریافت کرده و ذخیره کنید تا گوشی شما برای دسترسی به اینترنت تنظیم شود. در زمان نوشتن این مطلب اگر خط شما دائمی می باشد می توانید با شماره گیری#6*3*130*  و اگر خط اعتباری دارید با شماره گیری #7*140*  و ادامه مراحل تنظیمات را طی یک پیام کوتاه دریافت کنید.
ضمناً اگر گوشی همراه شما قابلیت دریافت تنظیمات از این طریق را ندارد با مراجعه به سایت ایرانسل-www.irancell.ir - تنظیمات لازم را به صورت دستی در گوشی وارد کنید.

جهت تنظیم دستگاه هایی مانند تبلت یا لپ تاپ در صورت استفاده از دیتا کارت (PCMCIA) می توانید با مراجعه به لینک http://irancell.ir/Layer2/?id=73 تنظیمات لازم را اعمال نمائید.

ادامه توضیحات را در "ادامه مطلب" ببینید.


لینک های مرتبط:




ادامه مطلب ...