DNS عمومی گوگل(سرعت و امنیت خود را افزایش دهید)

DNS یا domain name service ، سیستم تبدیل نام دامنه می باشد. از آنجا که در شبکه و اینترنت کامپیوترها همدیگر را با آدرس IP شناسائی و پیدا می کنند، لازم است که نام کامپیوترها به آدرس IP منتاظر تبدیل شود. در اینترنت این کار توسط DNS Server انجامی می شود. کامپیوتر متقاضی این سرویس جهت برقراری ارتباط با dns server نیاز به آدرس آی پی آن دارد. این آدرس به صورت دستی در تنظیمات اتصال وارد شده و یا به صورت پویا توسط سرور هنگام اتصال تخصیص داده شده و در تنظیمات شبکه کامپیوتر متقاضی اعمال می شود. وقتی به اینترنت متصل می شوید این کار توسط فراهم کننده اینترنت (ISP) برای شما انجام می شود.


ادامه توضیحات را در ادامه مطلب ملاحظه کنید.


می توانید برای مشاهده آدرس dns server  در حال استفاده دستور Ipconfig /all را در command prompt اجرا کنید.

گوگل  نمونه‌ای از  سرویس dns عمومی را به صورت رایگان در اختیار می گذارد که می توانید آن را در تنظیمات اتصال اینترنت خود به کار ببرید تا بدین ترتیب کار تبدیل نام  به وسیله آن انجام گیرد. به گفته گوگل این کار باعث بهبود سرعت و امنیت می شود! این کار همچنین در مواقعی که سرویس DNS ارائه شده توسط ISP با اختلال مواجه باشد می‌تواند مفید باشد.

برای استفاده از این ابزار رایگان وارد تنظیمات کانکشن اینترنت خود شده و در سربرگ networking در قسمت پروتکل های شبکه وارد تنظیمات پروتکل tcp/ip شده و برای دو کادر تنظیم dns server به آدرس های 8.8.8.8  و 8.8.4.4 را وارد کنید. در صورتی که از سیستم IPv6 استفاده می کنید تنظیمات را به صورت زیر وارد کنید:

  • 2001:4860:4860::8888
  • 2001:4860:4860::8844


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد